April 2017

Yes... 3 lägenheter, ett byte av jobb och ett barn senare befinner jag mig i Lilla edet. Inget drömställe direkt.
Kommunen ligger pinsamma mängder back på pengar, finns inte direkt något för barnen här och skolan har blivit rankad som 3:e SÄMSTA i hela landet. Känns betryggande då våra barn är våran framtid, som det så fint heter..
Lönerna för oss höjs med snigelfart, då det är sådan jäkla brist på dessa pengar, och blir ofta utsatta i stressade situationer på arbetet då vi skall dokumentera, ringa in folk när det fattar, medicin ska beställas, även mat och hjälpmedel, såromläggningar, vi ska städa, tvätta, laga mat mm mm....... Ja, det är inga drömjobb vi har. Sedan på lösesamtalet jag hade för ett par veckor sedan så får jag emot mig av min chef (som tydligen måste ha något negativt om mig) att hon märkt på mig att jag blivit stressad vid ETT tillfälle. En helg, då hon inte ens var där..?!!?
Jag kan inte riktigt beskriva i ord hur jag kände i stunden när hon sa det. Så orättvist! 
Med ALLT som vi gör för att alla ska ha det så bra som möjligt, så får jag detta emot mig. Att ens ta upp en sådan sak. Men hon var ju inte ens där?! Jag känner hur ilskan i mig blossar upp igen när jag skrivet detta.
Jag stog ensamen en morgon på jobbet då mig kollega ringt sig sjuk. Jag har nu 8 äldre att få upp på morgonen som inte klarar av att varken gå upp ur sängen själva, klä sig eller ens gå själva. Så nu måste jag få in någon som kan hjälpa mig. Inga vikarier svarar när jag ringer.. Det finns ingen. Det börjar larma överallt, och en stackare ligger på golvet och kommer inte upp. Är det helt sinnessjukt fel av mig att känna mig lite stressad i denna situation undrar jag. 
 
Jag fick hjälp av kollegor från andra avdelningar så alla fick komma upp och få i sig sina mediciner och frukost, sedan fick jag vara själv ett tag. Inte nog med det. Eftersom inga vikarier svarar i telefon så får jag jobba brån 0700-2115 denna lördag.
Inte ett enda tacksamhetstecken för detta, bara ett suck och stön, och man får höra "denna helgen blir ju extra dyr nu, men det får väl vara så"   Ledsamt..
 
 
Men de senaste månaderna har jag läst Engelska B/engelska 6 vid sidan av jobbet. Har varit riktigt roligt. Fick ett C i slutbetyg. Är riktigt stolt över detta. 
Så nu äntligen har jag behörighet att söka mig vidare i studierna och livet. Jag är så trött på denna otacksammhet och stress, så nu är jag färdig som Undersköterska.
Har sökt till Medicinsk Sekreterare och har kommit vidare till urvalsprocessen. Ska den 5/5 göra ett antagningsprov. Så hoppas nu på att detta går vägen.
Måste göra något annat nu känner jag.
Ja, så är det.
Ska nog försöka hålla min lilla blogg vid liv, var allt för länge sedan jag satt här.
Japp, nu ska jag städa lite. Får hit svärmor idag. Jag är dock inte hemma, men min kära sambo har jobbat inatt så tänkte att han skulle få slippa greja när han kommer upp. Jag själv ska iväg på möte och jobba efter detta.
 
Ha det gott alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0